Friday, May 20

Haippp...

Assalamualaikum..
Hermmm…bermacam-macam dugaan yang aku kena tempuh sebaik aje further study ni.  Dari awal tahun sampai la ni.. Dengan krisis dengan kawan baik, terpakse nak jaga hati mereka, alih-alih aku yang kena tempias, aku yang kena mengata.. Susah nak jadi orang tengah..  Tak payahlah nak cite banyak-banyak hal ni…

Bulan ni lagi banyak dugaannye.. lepas aje balik dari Volunteer Camp di Lenggong, Perak, aku dapat berita buruk di mana Tok [Nenek] aku meninggal dunia.  Waktu tu aku baru je keluar dari area Puncak Alam, dan bapak aku yang drive, memang macam terkejut jugak, masa tu.  Sebab, ikutkan hati minggu depan memang kami nak balik ke sana sebab kazen aku kahwin.  Masa tu memang aku sangat exhausted sebab aku balik dari Lenggong hampir pukul 5 pagi, dan parents aku datang ambil sekitar 10.15 dari UiTM Puncak Alam. 
Sepatutnya juga hari tu aku kena pergi ambil jubah untuk konvokesyen aku pada Hari Khamis.  Tapi, terpaksa aku wakilkan kat orang lain yang orang aku percayai.  Dia ajelah yang aku boleh percaya buat masa ni.  Walaupun otak dia agak berkarat-karat sikit.. ehehehe…

Tapi, walau sepantas manapun, aku dan sekeluarga tak sempat nak menatap wajah Tok buat kali terakhir, waktu kami tiba di sana, jenazah dahpun dikebumikan dan kami tiba saat doa sedang dibacakan.  Bapak terus terduduk, macam tak boleh nak kata apa-apa dah..   Apa yang termampu hanya dapat berdoa semoga di mendapat kesejahteraan di sana bersama Tok Wan yang dah lama pergi dulu…  Kami pun tak boleh nak lama-lama kat sana sebab hari Khamis aku ada konvokesyen..   Meskipun masih lagi sedih, tapi kena gak tempuh kehidupan ni.. Sebab tulah ada orang cakap, hidup ni macam roda.. Kejap kat atas, kejap kat bawah.  Kalau takde cabaran itu bukanlah kehidupan namanya. 

Dan DIA telah berikan bermacam-macam dugaan untuk aku supaya untuk lebih tabah untuk menempuh kehidupan ni agar aku tak mudah untuk berputus asa dengan apa juga ujian yang dah DIA beri.  Aku tetap tempuh dengan penuh sabar. 

Hermmm..bulan depan pulak parents aku nak pergi Umrah..  Mungkin ada hikmahnya agaknya.. Korang pun doa-doakan yang parents aku selamat pergi dan selamat pulang okeh.. 

0 comments:

 
|Saye,Dia,Mereka,Semua| Blogger Template by Ipietoon Blogger Template