Saturday, December 6

It's a VACAY! : Day 1

Assalamualaikum, UOLSSS!!

Pa dia aihh.. dah berkuman, bersawang, berhabuk, berlabah-labah tahap giga dah belog ni.  teruk nau nau nau nau!  Busy bukan boleh dijadikan sebagai alasan lagi buat masa ni, pasal ada jugak orang lain lagi busy daripada aku.  Dalam erti kata lain, M.A.L.A.S. dah melanda sejak dulu lagi.  huhuhu...

Dah nak sebulan berlalu, baru nak kobar.. Dah pergi dan balik Korea baru nak hapload citer.  Paa diaaa.
Takpa.. biar aku citerkan.. Once upon a time.........


Pengembaraan bermula dari 29 Oktober 2014 sehingga 5 November 2014 ( 8 hari )

Disertai dengan 5 orang lagi member, sorang member aku dari Diploma, sorang tu akak Colleague member aku ni, lagi sorang kawan akak Colleague member aku yang dari Sarawak, sorang lagi member kawan akak Colleague yang kenal2 pun dari previous vacation (ke Korea jugak) dengan adik dia.  Okey.. aku senaraikan namanya.. Hannis, Kak Ayu, Kak Ina, Kak Semi (tapi aku selalu panggil Kak Simi), dan  Azhani.

Haa.. tu kau..!!

Flight kami dengan menggunakan penerbangan AirAsia X pada pukul 12.50 tengah malam pada 29 Oktober 2014.  Yeah!  Tengah malam kau jahh...






Lepas balik keje aku terus shoot naik KLIA Express ke KLIA2, kekonon nanti akan sampai just on time nak check-in, alih-alih pukul 9 malam jugak check-in.




Melihat timetable di atas ituh,, Dimanakah seharusnya aku berada dan ciskek tak bukak lagi ghopenye.  So, jalanlah lambat-lambat tahap giga.





Dah lepas berkumpul kat depan kaunter AirAsia, timbang luggage dulu, kang ada pulak tak lepas sebab terlebih berat!  Mana yang berat terlebih tu sila tumpang masukkan dalam luggage member lain!  Kak Ina bawak pemberat tu dan hasil timbangan hampir-hampir sama.

Lepas tu, kami check-in, dan perut dah mula nyanyi lagu Koya-koyanya meskipun tak sampai Seoul lagi, kan!  Makan dulu, jangan risau kat KLIA2 ni banyak restoran, kafe, fast food, slow food.. (Eh??) Harga pun lebih kurang je macam kau makan kat KL, tak mahal dengan cas double triple quadrable (melainkan kau pegi kedai makan ala-ala western yang susah-nak-eja, itu memang kau cari pasal arh!)


Lebih kurang 11.30 malam, settle makan, kami bergerak ke Departure Hall.  Tunggu sehingga pukul 12.20 tengah malam gate dibuka untuk masuk dalam flight.


Mak cik sorang ni ehsaited tahap giga sebab dapat pegi Korea.  Heh?  Tapi aku pun tak caye jugak siap mintak dia cubit aku lagi. 



Bismillahirrahmanirrahim.  Semoga perjalanan kami ke destinasi yang dituju tiba dengan selamatnya.
To be continued...







0 comments:

 
|Saye,Dia,Mereka,Semua| Blogger Template by Ipietoon Blogger Template