Friday, June 17

Convocation Wit Luv....

Haikss.. bape banyakla pulak aku nak post entry kali ni... takpelaaa.. belog aku.. aku punye suke.. hahaha.. teroknye..~!!

Alkisah...

Yeay~!! Alhamdulillah.. dengan berkat kesabaran, ketekunan yang tak berapalah sangat.. Grade juga aku.. Haikss. baru sekarang nak hapdet?? ape kes??  Dah nak sebulan dah weyhhh~!! haha.. kemalasan melanda.. begitulah nampaknya.. Lagipun bulan lepas memang bulan paling busy bagi aku..

Tanggal 19 Mei 2011 bersamaan hari Khamis.. dengan rasminya aku telahpun menamatkan pengajian aku dalam Diploma Pengurusan dan Teknologi Pejabat... Pada pagi yang indah.... dahla datang lambat.. pakai pulak wedges 3.5 inch.. gilerw la aku neh.. memang giler... dengan belom sarung jubah lagi.. bebudak laen da masuk.. yang belom masuk lagi adalah bebudak yang lambat sampai.. [dan akulah salah seorang daripada mereka yang lambat itu..] faham-fahamla jalan nak ke Shah Alam macam mana..




Sinilah dewan yang aku perlu ada untuk konvokesyen hari yang bersejarah itu...
Haaa.. bukan lagi kat Dewan Sri Budiman dan Dewan Annexe tempat akak aku konvo dulu da.. Situ kecik.. Mak bapak pun terpaksa tengok skrin ala-ala tengok Chelsea lawan ngan Liverpool tuh..
Kat sini, tak perlu nak tengok kat skrin tu lagi.. boleh tengok jelas anak dorang amek kat depan mata, boleh snap gamba terus dari atas..



Memang besa wa cakap lu... You noe wat.. Kamilah antara kumpulan pertama yang buat konvokesyen kat sini.. Para Graduan Konvokesyen yang ke-74 ni.. merupakan graduan-graduan yang pertama buat konvo kat sini.. huhu...

Masuk-masuk aje.. tetamu kehormat masuk mengadap..  Yang paling best, untuk sidang kali ni.. merupakan sidang ke-9..  Yang beri skroll tuh Naib Canselor UiTM.. ehehe.. Ni kali kedua senonye aku jumpe dengan beliau. First, masa kat Puncak Alam tu.. masa tu aku nak print saiment, kebetulan kedai yang aku masuk tu, N.C nak rasmikan, dan beliau belum masuk lagi, tyme aku nak binding tu baru beliau masuk..  Dahla time tu muka aku tengah kepenatan, bengkek.. boleh pulak buat muka macam tu, beliau kat sebelah aku pulak tu.. Muka pun macam nak tak nak senyum je.. Entah kenapa laaa....  Ha.. naseb beliau tak tanye aku kat atas pentas ni.. 





Sesetengah orang cakap dewan ni kapal UFO.. betul ke?? hermmm apa korang rasa pulak???



Bunga?? from MAMI...


From ma sis..






Acecece.. poyo pulak rasanye.. hahahahah




Yeay~!! Saya dah grade.. Baru Diploma.. ehehehe...



gamba stadio yang diambil pada hari tuh jugak.. gamba siap keesokan harinya.. memangla cepat diorang ni siapkan.. ngaaaa..... 


Ngan Pak Sahol uwhh..
sebenarnye aku control ayu [bluekkkk!!!! XP] sebab kat atas pentas tu jugak ada lecturer yang mengajar aku Communication kat Puncak Alam.. Pergghh.. Memang patutlah beliau ajar kitorang skema je.. sebab beliau dapat anugerah sarjana cemerlang.. Congrats to you too, Sir..
tapi saye segan nak tengok muke beliau.. nak aje cepat-cepat turun.. tapi kena control. kang jatuh tergolek-golek, dahlah pakai wedges 3.5 inch.. tak pasal-pasal.. plak.. 


Habis aje nama terakhir diserikan lagi dengan ucapan oleh Pak Sahol kite neh haa... lepastu.. ada pulak tayangan video kan.. Memang mengalir air mataku.. tiba-tiba aje aku menangih.... Aku anggap video tu video paling ja'at.. kasi aku menangih.. kijam betol la.. da tak ayu da aku tyme tu... memang sebaklah video tuh.. kalau tengok.. perghhhh...  ikutkan memang taknak nangih.. haihhh...

apa-apa pun.. habes sudah perjalanan aku sebagai pelajar Diploma.. sekarang kene berusaha keras pulak untuk Degree ni... Chaiyok2~!! Doa-doakan ek yang saye ni cemerlang sehinggalah tamat belajar dalam degree ni... 

0 comments:

 
|Saye,Dia,Mereka,Semua| Blogger Template by Ipietoon Blogger Template