Tuesday, July 5

Bab 7

Munyet Belanda?

                Satu demi satu keping Mister Potato aku suap masuk dalam mulut aku.  Nyam..nyam.. bunyi keropok tak payah cakaplah.  Yang paling tak senonoh tu, mataku melihat laptop yang dah aku namakan Lippy ni sambil menunggu ada orang online kat Yahoo Messenger dengan MukaBuku aka. Facebook.  Selain tu, mataku juga tengok tv yang ada kat depan.  Bantal busuk kupeluk erat-erat.  Telinga sebelah telah kusumbatkan dengan earphone, lagu Stop & Stare sedang menjengah kat telinga aku sekarang ni.  Kakiku pula selamat didaratkan oleh kucing aku yang bernama Spikey, wah..wah..sedapnye ko tido kat kaki aku.  Memang aku ni giler potato chips betullah!  Semua benda aku boleh buat.  Potato chips yang sebenar pun dah hampir separuh aku masukkan dalam perut.  Takpe..takpe ada lagi stok 8 kotak kat dapur ni.  Hahaha..
          Ikutkan hati sebenarnya memanglah penat balik dari Miri tu tak hilang lagi.  Tapi, nak buat macam mana, nak mintak cuti, kena tolak pulak.  Terpaksalah kena pergi kerja jugak hari ni memandangkan hari ni hari Jumaat.  Legalah sikit, sebab kerja pun tak banyak mana, rehat pun sampai 2 jam.  Tak lama lepas tu, dah nak balik rumah lagi.  Hu hu hu....
Sejak aku balik dari Miri ni, aku sudah mula buat keputusan untuk duduk di apartment aku bersama Azie, kawan sekerja aku jugak.  Senang sikit, pergi balik pun jimat duit minyak dia dengan duit minyak aku.  Hampir dua minggu jugak aku duduk kat apartment aku ni, lepas beberapa hari aku balik dari Miri, aku terus buat keputusan untuk tinggal di apartment ni.  Agak tenang jugak sebenarnya sebab si Azwan tenuk tak siap tu memang tak tau langsung apartment aku ni dan mintak-mintaklah mak dengan ayah tak beritahu alamat apartment aku ni kat mangkuk berhayun tu.  Sakit kat dalam hati ni masih berbekas lagi, belum sembuh sepenuhnya dan masih belum dapat terima ataupun nak berhadapan dengan mangkuk tu lagi.  Tengah syok-syok kacau Spikey aku yang sedap tido itu, YM aku terima mesej.
          [Super_5 (educate_boyz) would like to add you to his or her Messenger List as Dira_Int]
          Kunyahanku terhenti kejap.. Haikk...Super5 mane pulak ni?  Aku biarkan kejap, tengok Facebook dulu, pun ada orang add aku.  Nama yang sama Super5 juge.  20 mutual friend??  Semuanya budak-budak yang pernah pergi kursus dengan aku kat Miri dulu.  Gambar dia, memang tak boleh blah.  Gambar Naruto Shippuden!  Ahak!  Mau tergelak jugak aku.  Aku try jugak nak tengok gambarnya yang lain, tapi dia dah buat hanya untuk rakan aje.  Hmmm...terpaksalah aku approve kedua-duanya.  YM dengan FB sekali. 
          Belum sempat aku nak kacu, dia dah kacu aku dulu.  Pantas sungguh adik-beradik Super Ring ni.

Super_5:  hype..thanks approve!
            Dua-dua sekali..  =)

Aku diam kejap.  Memang aku tak tau sape malaun ni.  Aku biarkan aje dia taip sorang-sorang.
Super_5:  BUZZ!
            Are you still there?

Tanganku yang dok masukkan Mister Potato tu terus menaip beri jawapan kepada adik Super Ring ni.
Dira_Int:           Still here.  Ermmm..kenal ke??? 

Aku nak tau kepastian yang teramat sangat ni.  Sapalah yang add aku ni.  Yang aku pelik tu, FB aku sekalipun dia tahu ni..

Super_5:  Still don’t get it? Ish..ish..ish..
Dira_Int:           Janganlah main-main.  =((

Aku terus kunyah dan kunyah...dan kunyah sampailah Azie duduk kat depan aku, tukar channel tv.  Memang aku tak tau pun cerita apa sebenarnya yang aku tengok sebab mataku dok melayan si adik Super_5 ni.
“Sapa Super_5 ni?  Atok Superman ke?  Poyo je letak nama Super_5,” kata Azie, sempat jugak dia mengerling arah Lippy ni.
“5 markah untuk ko,” jawabku.
“Apesal 5 markah pulak? Lagi 5 markah mana?”
“Pasal lagi 5 markah aku tak sure aku nak bagi ke tidak,” jawabku, tak pasal-pasal kena sekeh dengan Azie. 
“Aku pun tak tau sapalah...” tambahku lepas aje aku kena sekeh dengan Azie.  Aku tengok balik YM kat Lippy. Mau terbeliak jugak mata aku.  Aiseh..bila masa pulak dia tau YM aku dengan FB aku ni..

Super_5:  Faizul laaa.. Faizul.. F.A.I.Z.U.L.
Dira_Int:  Faizul...??
Super_5:  Iye..
Dira_Int:  Yang kursus tu??
Super_5:  Iye..
Dira_Int:  Yang kat Miri tu??
Super_5:  Iye..
Dira_Int:  Yang selalu gaduh tu??
Super_5:  Iye..
Dira_Int:  Yang kena denda sekali tu??
Super_5:  Iye..
Dira_Int:  Yang satu kumpulan tu??
Super_5:  Iye..
Dira_Int:  Kawan Shahirah tu??

Tiba-tiba aje jantung aku berdegup kencang.  Tak teratur, macam nak terkeluar pun ada.  Bukan apanya... aku ingat dia tak ingin nak tegur aku lagi lepas apa yang dah jadi masa kursus hari tu. 

          Super_5:  Iye...kenape?? Tak percaye??
         
Sah!  Memang sah..! Si Munyet Belanda dah add aku.  Aku rasa hidup aku tak lama lagi kucar-kacir, haru-biru.  Porak peranda...Tidaaaakkkk.. Aku menyembamkan mukaku kat bantal dan terus meraung-raung.
“Kenapa kau..kenapa? Wuuhuhuhu...”
“Kau kenapa ni?  Macam orang hilang anak je,”
“Kau ingat tak yang aku kata Munyet Belanda, yang suka cari pasal dengan aku tu?”  tanyaku pada Azie dan Azie angguk.
“Dia add aku..”
“Jadi?”
          “Aku cam tak boleh terimala...”
“Hek ene...”

Super_5:  BUZZ!
Waiting for IMvironment of Falling Hearts

Dia buzz lagi, tapi buzz ikut IMvironment yang dia sendiri dah ambil, bunyi cium pulak tu.  Aku dengan Azie tersentak jugak ni.  Cepat-cepat aku invironment kepada Orang Utan.  Tapi, dia tukar balik.  Buzz lagi.  Berbunyi lagi!

Super_5:  Apsal tukar?  Biar jelah yang tadi...
            <3

Lagilah terbeliak mataku ni...iskkk..iskkk..
“Aku rasalah kan, Munyet Belanda kau ni rindu tahap gaban dengan kaulah.. Hik hik hik.. Terasa ada hujan bunga pulak kat rumah ni.  Hujan...bungaa..di apartmentku..” kata Azie sambil nyanyi lagu Ana Raffali, Hujan Bunga di Kuala Lumpur.  Aku terus baling Azie dengan bantal busukku ini.  Choi betul ko ni, Azie!
          “Eeee.. busuklah bantal kau ni!  Bantal aku lagi wangi tau!” ngomel Azie sambil menutup hidungnya.
          “Eh.. suka akulah.  Bantal aku.  Bagi aku, dia tetap wangi!”
                   Azie macam buat-buat tak dengar je, langkah kakinya terus aje masuk ke dalam biliknya.  Hish.. ada yang nak kena luku dengan aku pulak ni!

0 comments:

 
|Saye,Dia,Mereka,Semua| Blogger Template by Ipietoon Blogger Template