Saturday, March 6

Alangkah Sedihnya...

Alangkah sedihnya...hatiku...[parap-parap]
Bila terkunci pintu dapur dari dalam [parap-parap]


Hawo toi..memang btol larh ni..
Tah macam mane..tyme tu aku tengah memasak, tah rase perot aku tetiba pulak pegi nyanyi-nyanyi..
Biasanye aku akan tutup pintu dapur tu tapi tak kunci la untuk mengelakkan si PUTEH[kucing kuh] masuk dalam rumah, memandang beliau adalah seekor kucing jantan..


FYI, kucing aku di rumah terlalu lah banyak..macam ANGAH RAJA LAWAK cakap tentang APEK..
huihh..bela kucing tak senonoh btoi..orang bela kucing 2-3ekor ke..ni tidak bela satu kampung..haha..terase gak aku..


Jadi, mak aku memang letakkan kucing-kucing jantan semua di luar, sama ada di dalam kandang mahupun dilepaskan macam tu, bergantung pada keadaan, kalau mereka itu baek2..haha..sengal..dan yang kucing betina pulak dalam rumah sebab kucing jantan kan suka ncing2...
tapi yang si PUTEH ni memang mak letakkan belakang kat dapur tu..
Kalau dilepaskan masuk dalam rumah..ehemm..ehemmm..paham-paham sudah..


Dijadikan cerita..aku memasak jadi aku sentiasa masuk atau keluar akan tutup pintu..entah macam mane tah, sedang aku nak ambil crab ball aku..aku nak pusing tombol pintu tu..HAH! Kunci?!

Biar betik ni..betol ke tidak?? Aku try lagy..hah..memang kunci..owh..da larh mak aku tak ade kat umah pegi singgah umah sewa kejap amek kunci dekat penyewa lama..

Hah..nak bukak macam mane..ni..da...sekali..hujan pun turun mencurah-curah..dapur tu memang kecik, sekecik-keciknye la..sebab dapur aku hanya untuk masak saje..

Aku ketuk-ketuklah pintu dapur itu dengan harapan mak aku dah pun balik dapat ler dengar rintihan anak dierw ni yang terkurung ni..owh..da arh hujan lebat..rase macam tak percaya je..ye larh banyak kali jugak aku pusing-pusingkan tombol pintu tu.. aku pun heran macam mane boleh terkunci..alarh..aku nak tengok SPONSBOB SQUARESPANTS neh..JIMMY NEUTRON da mo abeh da tu...

naseb baek ada KIKI ngan PUTEH temankan aku..dan bola-bola tuh...langsung aku tak jamah..huhu..kang tercekik nak minom ape??air hujan..uwhh..mane sedap..

aku pun buatlah muke sedih..ngaaa..dengan hujan lebat turun mencurah..huhu..penat la..aku kena tunggu mak aku balik baru aku boleh keluar..dok melanguk je kat dapur tuh..

nak tepon, henset aku kat bilik, tepon umah kat ruang makan..ngaaaa..ape aku nak buat..hahah! hape agy pasang radio sendiri..
aku pun nyanyi..tak dengar kot sebab hujan lebat gilerw..kucing-kucing aku pun buat muke seposen yang agak pelik..ape kena arh dengan tuan aku ni..bukannye nak bagi aku makan..
abeh camne aku nak ko makan, nak ambek makanan ko pun tak boleh..ngahuhu...nyanyi lah punye nyanyi sampai la lagu terakhir

Ya..yang lirik di atas itu lah aku nyanyi tadi..sambil lompat-lompat dan aku ketuk-ketuk pintu..hah dengar suara mak aku..mak aku terus bukak pintu..

-ngape ko kat dalam ni??
+terkurung ngaaa..tengok pintu
-haih..ko kunci sendiri keh..
+mane ade arh..bape lame da owang kat dalam..ngaaa...lebih sejam...patutlah penat..
-hoh patutlah tv terbukak je..

Rupa-rupanya tempat kunci pintu tu memang tak lepas pun ..tu yang tak boleh bukak..nak bukak, kena pusing tombol, jangan lepaskan tempat tekan kunci tu..da pusing tombol tu baru lepaskan..

sebenarnye bukan sekali ni je aku terkurung..banyak kali le jugak...tapi yang paling lame arh..disebabkan kes-kes kwang hasam macam ni arh..



ko tanye aku macam mana rasanye kene kurung...tengah sedih ni..kaki aku sakit to tak..


0 comments:

 
|Saye,Dia,Mereka,Semua| Blogger Template by Ipietoon Blogger Template