Monday, March 1

Catatan Baru Di Blog Baru Cerita-cerita di Hari Pertama, Bulan Ketiga..

Salam

At last aku ada blog aku sendiri yang bermula pada saat ini..
Memang dah lama teringin aku nak buat blog sendiri since awal tahun lepas lagi..
Tapi tak ada masa nak buat..
So, hari ini dalam sejarah aku sudah pun create satu blog

Actually, aku pun tak tau nak story apa buat masa ni..sebab otak aku sekarang ada sdikit blur2..
Entahlah..

Hari ni macam-macam benda yang aku kena buat, then banyak story yang aku dengar..

Story 1
Awal-awal pagi aku kena pergi kolej awal-awal sebab I have to submit my resume..
Kenalah pergi pagi-pagi sebab aku kena print kat kedai..
Masuk-masuk je..halamak..ramay lah pulak..
Da la kelas aku pukul 9 aku tak taw la sempat ke tidak..jam pun da 8.45 pagi..
huhu..

Terpaksalah aku tunggu turn..same-same dengan Yuyu kuh..
Agak lama juga menunggu, dalam 15 minit..
Jam da pun pukul 9, hemm..macam terlambat sudah mo pegi kelas ni..
da..kebetulan pulak budak2 junior neh baru tyme ni nk fotostat past sem diorg..
Agak marah jugaklah sebab kenapa baru sekarang ni pegi fotostat..huhu..

Terpaksalah tunggu sebab mesin printer tu combine dengan mesin fotostat, lama jugaklah..ade larh kene setengah jam..huhu... Alih-alih aku masuk kelas pun da 9.30 pagi..Nasib baek Miss Int sangat baik hati, tak kena marah..

Story 2

Aku tengah bersiap-siap untuk pergi ke kelas petang...My mompulak baru balik dari tengok rumah sewa kat Gombak n ..Then mak aku tanya..
Mom: Kau ada chit-chit tak?

hah..??soalan yang agak sengal jugak arh aku dengar..Aku buat muka weird..Tyme2 macam ni lah pulak nak tanye soalan..

Mom: Tak de arh, tadi mak pegi rumah Mak Cik Kalsom, pastu anak die yang Firdaus tu tanye ngn mak..

Hahah...ape kena pulak ngan mangkuk hayun tuh..ha...ni mesti citer pasal aku bebel ngan dierw kat FB neh..

Aku: hah..dier gtaw ngn mak keh? Ala..borak bese2 je p0wn..bukannye de pe..hape arh..citer pasal nak buat reunion je...

Mom: Dierw arh yang cakap..makin bising pulak kau..huhu..Dulu pendiam tak banyak cakap..Tak taw plak skrang banyak cakap..tu je..

Aku: Dee...macam mane tak bising, start SMP kan owang da bising...Masuk kolej brtambah arh bising..siap ade subjek special tok bercaaaakaapp aje..kalau tak bising..susah jugak..ngaaaa...

Akhir conversation tuh..aku cam nak cekik2 je dak Daus tuh..hahaha..ngadu pulak..tak pnah2..huhu...then aku terus pergi ke kelas..

Start je kelas, hari ni masuk tajuk baru tapi sume budak-budak da macam blur2 je..aku ni pun pening2 jugak..Eza kate nak muntah hijau da..satu apa pun dia tak faham..aku pun same jugak..aku rase macam nak hempap je kepala aku kat meja..
Memang tadi aku fokus btul2 pun..maen2 je..conteng2 je teks aku tu..haaaa...

Conclusion...aku sebenarnye risau jugak subjek yang bernama Economics ni...da larh 4krdit hour..risau yang teramat..I really dun undrstand apa yang dia ajarkan..bila kate tak faham..dia trus skip...msuk chapter laen..





0 comments:

 
|Saye,Dia,Mereka,Semua| Blogger Template by Ipietoon Blogger Template